stallrb.blogg.se

Vore synd att klaga

Kategori: Allmänt

Har det fantastiskt bra här. Överlag hoppar hästarna bra och det är super bra banor! Min egen ridning har dock inte varit på topp, å det märks direkt på babettes resultat. Hade 12 fel igår i 130 har inte hänt sen Tierp för fyra år sen. Men jag tror att jag blir lite för ivrig i kombinationerna, litar inte på mig själv å hennes kapacitet. 130 är småpotatis för henne även att denna va som en liten 140 hemma så tycker jag hon kämpa på bra. Inget tittig eller något.
 
Glassen va bästa svenska häst igår i 120 med ett tidsfel. Idag va vi felfria fram till en linje längs långsidan. Fem steg in i en kombination. Stegade upp till 22m och visste att jag va tvungen att hålla fram in, men kom ganska intill oxern så istället för att hålla ihop på jämna sex så spettade jag på för att nå fram på omöjliga fem. FAN! Men ibland måste man misslyckas för att lyckas bättre nästa gång. Resten var felfritt.
 
Sessan va duktig igår, placerade henne någonstans mellan drachten å Stockholm på ettan. Stackars häst.. Resten va felfritt. Idag va min ridning kanske lite bättre, mer driv och så blev det felfritt :) kul!
 
Nu ska jag sova en stund innan babette ska gå 130 kl 13.30
Kommentera inlägget här: