stallrb.blogg.se

Vi summerar ett stökigt men lärorikt 2013

Kategori: Allmänt

Januari, Februari, Mars började vi med hemma plan i Dingtuna. Jag va ganska splittrad över hur jag ville göra med min framtid i hästcirkusen. Gick all in för att träna på hos en ganska känd tränare hela våren egentligen. Jag hade Babette, Niki, Lillan, Liza och Glassen. De som va mina "tävlingshästar" va Glassen, Babsan och Lillan. Tävlingsmässigt red jag som mest 130 felfritt någon gång sådär, hade ingen höjdar känsla utan levde lite på Babettes kapacitet och hjärta av guld. Lillan utvecklade sig snabbt gick från klarhet till klarhet. Glassen däremot gick inte alls, vi kunde verkligen inte hitta en gyllene medelväg oss emellan. Så kände någonstans att jag va tvungen att förflytta mig för att få någon framgång. Letade runt ett bra tag och fick sen det fantastiska erbjudandet att flytta mina hästar till fantastiskt fina Bärsta gård i Kolbäck. 
 
 
Den första april gick mitt flyttlass, det skulle visa sig att detta var det perfekta beslutet. Jag har aldrig fått kämpa så mycket i sadeln som jag fick då. Jag har misslyckats, å misslyckats å gjort bort mig ridmässigt. MEN jag har också lärt mig att man måste misslyckas för att lyckas. Kommer aldrig någonsin glömma när min fina Glass sprang runt en nationell 120 i Högbo felfritt och blev sjua. Jag minns att jag ringde till Ulle å nästan grät. Tänk så mycket både Charlie och Ulle har hjälpt mig att utvecklas. Det uppskattar jag verkligen av hela mitt hjärta. Jag kan fortfarande när jag hoppar en bana höra Charlies röst när han ropar på mig att galoppera ur svängen och sitt upp mot hindret. Allt markarbete jag har fått hjälp med. Ja listan kan göras lång! 
 
 
I Maj gjorde Glassen och Lillan 120 debut. Glassen felfritt och Lillan hade lite nedslag. Men det främsta minnet jag har av maj 2013 var Norrköping Horse Show. Fick en AHA upplevelse när jag travade in på banan i första klassen, tänk så stort det kändes, nästan som om det var internationellt. 
 
Juni och Juli händer det grejer. Babette debuterar 140 med 8 fel på utomhus SM på sundbyholm, direktsänt på equisport.tv. Trodde jag skulle svimma men gick så fint! Min fina Johnny Cash NLG kom till världen den 11/7. Glassen debuterar 125 i Sunne med en sjätte placering och felfritt i båda faserna!  
Augusti: Jag bestämmer mig för att dra igång min verksamhet på riktigt. Inser att jag behöver ha lite fler boxplatser och flyttar mina hästar till Skästa gård där jag befinner mig nu. Får hyra ett stall med 12 boxar, två sadelkammare och spolspilta. Rena drömläget. Glassen fortsätter att leverera, fick en fin femteplats i Fjärås 120 på söndag morgonen. Easy Girl TH (Quite Easy-Little Boy), Urbie (Guidam-Rinaldo) och Bionzo RR (Nintender-Swift) flyttar in.
 
September, oktober och november: Min verksamhet drar igång, vi investerar i två stycken fyra åringar Alter Ego RR (Tornesch-Irco Marco) och Alianca Tagra RR (Corlensky G-Swift). Jag får bekanta mig med fina Amulette (F.3) (Hip Hop-Swift). Tyvärr har Babette fått en ganska alvarlig kolik i oktober så tävlingarna låg lite på is för hennes del. Hoppade mycket mindre klasser vilket också va bra för att kunna utveckla min känsla på många olika hästar. 
 
 
December: Danish Christmas Show, Easy Girl TH, Irish Icecream och Babette gick lysande fint alla dagar och den internationella debuten var gjord!
 
För att summera detta år, så har det både varit bra och dåligt. Jag har träffat många fina människor, förlorat lika många. Utvecklats en hel del, kunnat utveckla mina hästar en hel del.
Jag vill också passa på att tacka min fina underbara familj. Utan er hade jag inte stått där jag står idag, ni har stöttat mig under alla jobbiga stunder i somras och under alla fantastiska stunder har ni klappat mig på ryggen. Fantstiska Anita som hjälper mig med all skötsel i stallet. Fantastiska familjen Mickelson. Sara min bästa vän och syster. Karin Olsson som jag alltid kan prata med och bolla ideér med. Sanne min underbara vän som jämt ställer upp. Lina och Lotta som hyr box i stallet, alltid helt underbara och hjälper till. Rebecca Milton som jag äger Alice ihop med, allt jobb hon lagt ner. Louise Haaga som lät mig flytta in och bli en del av Skästa. Ja listan kan göras lång av alla dessa fantastiska människor! Sen en person till som jag inte tänker nämna här, som gör att mitt hjärta slår något snabbare än vanligt. 
Jag blickar fram emot ett fint 2014, vi åker till Drachten nu på måndag. Jag har ett gäng utlandstävlingar i planeringen och en fin femåring att matcha mot Falsterbo och Breeders. Har eventuellt sålt Lou Moor, och har en seriös spekulant på en av dom andra hästarna. Ja vad ska man säga. Gott nytt år allesammans, 2014 ska bli ett bra år!
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Mia säger:
    2014-01-02 | 00:23:21

    Säger bara wow villka framgångar du har gjort under 2013 och jag tror att 2014 kommer bli ännu bättre och jag tror att du en dag kommer att rida i toppen av alla hoppkändisar. Jag ramlade in på din blogg av en slump och vart impad över ditt jobb och engegemang med alla hästar. Du måste blogga mera och mer bilder :-P Tack för en spännande blogg :-)

Kommentera inlägget här: